Uppe med tuppen

Här blir det inga sovmornar längre, valpen vaknade vid halvsex (han var uppe vid halvtvå med) så det var bara att hänga benen över sängkanten. Kröp ut för att sätta på kaffe annars vaknar jag inte, en halvtimme senare bar det ut med båda vovvarna som var hur pigga som helst. Mojje brukar annars sova till åtta, halvnio men nu väcker Pompe honom sen väcker de mig tillsammans...
Sen har det varit full aktivitet. Hann bara hem igen och göra morgontoaletten när Tvebak messade att de ville ha sällskap i hagen. Just då stod jag färdig med Mojje för att åka en runda ut i skogen men tänkte att han nog skulle uppskatta lite bus. Planerna ändrades igen och vi gick tillsammans med Tvebak hem till Grannen och hennes Doris och Lilly Hansson. Där busade och lekte de någon timme och efter det åkte jag och Mojje till skogen. Då var kl ungefär tio. Väl hemma bytte jag vovve i ytterdörren för att ta Pompe tillbaks till Grannen där hans kennelmamma var på snabbesök på väg till Stockholmsutställning. Hon tyckte han var jättefin. Och hur glad blev inte Pompe när hon kom?? Jätte lycklig!!!
Hemma igen tog jag en vilopaus tillsammans med Cesar Millian, denna underbare hundman...
Efter någon timme började Mojje tjata på mig att han ville ut igen. Den hunden vill bara inte vara inne...Är vi inne sitter han i fönstret med alerta öron för att inte missa ett ljud...hör han något börjar han små skälla och pipa samtidigt som han försöker få min uppmärksamhet. Tittar jag inte på honom kommer han och sätter tänderna i mina fot, inte hårt men irreterande nog.
Tillslut orkar jag inte längre utan det är bara att ta på ytterkläderna, koppla hundarna och ut igen...
Först nu har jag en ledig stund....nu är aktiviteterna över för idag...Mojje är relaxad  och Pompe snarkar...eller SNARKAR! Jag fattar inte hur jag ska hinna med ett arbete sen....jag får nog bli hemmamatte resten av deras liv... eller öppna en kennel. Jobba med hundar hade varit underbart....


Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Du har ju väldens show där hemma jö!

2007-12-15 @ 13:36:23
URL: http://www.missmilja.blogg.se
Postat av: Maritzi

Ja det är inte klokt fast idag fick jag sovmorgon tack och lov. Kände mig nästan bakis när jag kravlade upp vid halv tio..

2007-12-15 @ 18:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0