Nu e de slut...eller jag e slut

Ja ha, då var helgen över för denna gång....visst e det härligt att ha alla barnen hemma men i och med vi bor så litet blir det väldigt rörigt vilket stressar mina nerver ganska mycket.
Nu sitter jag här ensam med två utslagna hundar sovandes brevid mig i soffan. Kl 5 i morse vaknade jag av att Pompe stökade i sängen. Snabbt kom jag på fötter för att nu minsann ska han bli torr. När jag stod i hallen för att ta på ytterkläderna väckte jag Mijo som sov i vardagsrummet. Ok du får väl följa med....då hör jag Mojje pipa till innanför sovrumsdörren....Så det var bara att ta med dem allihop...Väl ute drog de åt varsitt håll...det blev bara cirkus....Fattar inte hur Cesar Millian gör....jag tyckte jag gjorde rätt, men hundarna verkade inte fattat något ,de såg rent förvirrade ut då jag försökte få dem att gå brevid eller bakom mig. Det var inte heller lätt att tänka positiva tankar när axellederna höll  på att hoppa ur led....
Hemma igen fick de mat sen gick vi åter och la oss. Vaknade inte förrän halv elva, skönt.
Jag, Mojje och Mijo åkte ut en runda i skogen, det var jättemysigt fast kallt om händerna...eftersom jag hade lyckats få med mig två höger vantar.
Senare idag ska jag rya lite. Funderar på att packa ner alla julsaker för de känns så off dessutom ser det så rörigt ut...oestetiskt på något vis. Det stör min inre frid...
Lite tråkigt att barnen bor i Kalleskrona för jag saknar dem så när de åkt....hade varit mysigt att bo i samma stad igen...Nu blir det så intensivt några dagar sen så tomt....trevligare när det är mer avslappnat som det blir när var och en kan gå hem till sitt....
Nu ska jag och vovvarna strax hem till Grannen och leka med Pompes brossor som är på besök under några dagar....så får Mojje leka med de löpande tikarna...får se hur det kommer att gå...om sprutan hjälpt.
återstående tid av dagen kommer jag att ägna åt att slappa, slappa, slappa, slappa..........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0