Lördag i Hässlehåla

Då var det lördag igen..och här sitter jag och bloggar som vanligt när det är kväll. Sambon jobbar, vovvarna sover...
Idag fick jag sovmorgon:D Tror att sambon kanske läste min blogg igår, så han kände pressen liksom...Men det är bara vad jag tror, han har inte sagt något...Vilket fall som helst var det skönt att få dra sig lite längre och sedan kunna dricka kaffet i lugn och ro.
I eftermiddags var min storebror, mamma och pappa här på fika. Pappa hade inte träffat Pompe ännu så han var nyfiken...De har lite regler hemma hos sig om vovvarna. Mojje har haft dispans och efter att vi bott hos dem hela sommaren har de blivit jätte fästa vid honom. Men nu när vi fick Pompe blev det lite knorrigt igen...
Det är det här med att de fäller och så de har lite svårt för men också om de busar omkring inomhus. Så jag blev lite full i skratt idag när de var här för Mojje och Pompe sov igenom deras besök. Pappa sa att, vad lugna de är. Ja, sa jag, så är de alltid. Ibland busar de med varandra men de far inte omkring utan ligger mer och brottas. Aha, sa han och såg fundersam ut. Kanske de ändrar sig nu;) De såg så milda ut i ögonen när de såg på Pompe..
Det är lite synd annars för vi kan inte hälsa på hemma hos dem och det tycker min mor är tråkigt speciellt nu till jul när alla hennes barnbarn kommer hit. Fast så blir det när man ska ha regler om allting. För egentligen, hur mycket skulle det göra om vovvarna kom in i deras hus några timmar? Lite hår kanske;D Reglerna har kommit till för min halvbror har en stor blandras som är överenergisk och okontrollerbar. Denna vill de absolut inte ha innanför dörrarna och det kan jag väl förstå. Denna vovve hade tydligen nyligen ätit upp armstödet på soffan hemma + att han far omkring så mattorna yr...Lite skillnad på Pompe och Mojje!!! Men mina föräldrar känner att har de sagt till dem att de inte kan ta hunden med sig så gäller samma för oss och det får jag respektera så klart...
De får komma till oss i stället.....Nu ska jag ut med vovvarna...Förresten så måste jag ringa Tvebak, för de messar mig om vi ska träffas med vovvarna och nästan varje gång har jag lämnat mobl. hemma för att jag är ute med hundarna. Hoppas inte Tvebaks matte tror det är en komplott mot dem...för det är det inte:) bara en jäkla otur..det blir snart ordning på detta bara lillen blir rumsren. Nu är det alltid bråttom ut så mobilen ligger för det mesta kvar bortglömd...

Kommentarer
Postat av: Malin

Du får önska dig ett snöre i julklapp så du kan ha mobiltelefonen om halsen hela tiden ;)

2007-12-16 @ 16:30:41
Postat av: Maritzi

Ja, det får nog bli något sådant. Tack för tipset:)
Nu får du sätta igång och blogga lite...det hade varit kul tycker jag

2007-12-16 @ 16:37:34
URL: http://maritzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0