Kärleksbekymmer

349217-41Har alltså en rolig storasyster...som är kär...fast nu hör det till saken att hon är kär eller tror sig vara kär ganska ofta, men hon säger att det är svårt att hitta den rätta, så det är därför. Men till saken nu...Just nu är hon alltså kär i en man hon träffade för ett litet tag sedan. Men de har inte träffats så många gånger....vad jag kallar många gånger...innan han for till sitt hemland (Kosovo) på en kort visit. De har hörts av varje dag och vid ett av dessa tillfällen berättade han för henna att han minsann köpt presenter både till henne och sonen...:D
Varför är nu det så roligt? Jo, detta har hon varit med om några gånger nu. Inte att han köper gåvor utan det är några andra...En man, stilig, snygg sådan, kom hem efter en utlandsvistelse med två virkade sjalar till henne. Nu var det visserligen modernt med sjalar vid denna tidpunkt, men dessa var visserligen söta men färgerna?? Babygul och babyrosa, inte alls syrrans stil..Inte för att hon är otacksam eller så, mer för att det blir jobbigt när de står där med sin gåva och hon behöver se lycklig ut.
Sedan har hon haft en make vars mor vid flera tillfällen skickat olika presenter från Makedonien. Då snackar vi om sidennattlinne i mormorsmodell och skarpa färger...Inte heller syrrans stil...dessa såldes på loppis i somras...gissa vilka som köpte dem med ett stort leende på läpparna? Albanska kvinnor, såklart. Jag rotade fram dem när det närmade sig en...de såldes direkt.
Sist, vad jag vet om, fick hon guldsmycken av en beundrare som bara ville vara snäll, sa han. Han ville alltså bara att hon skulle ha dem..och sånt är jag alltid misstänksam mot..det sa jag till syrran...hon tycker nog att jag alltid är det och det stämmer nog...men hon gav faktiskt dem tillbaka till honom och sa att hon tyckte det var förmycket vid denna tidpunkt...senare talade han om att han gömt dem hemma hos henne....var då?...det ville han inte berätta...Jag hjälpte henne leta, men fann inte dem...hon själv fann dem vid ett annat tillfälle....När hon sedan berättade för honom att relationen var över hotade han med att han skulle polisanmäla henne för stöld, ringa hennes familj och berätta osv osv för att hon stulit smyckena...Tja vad säger man..hade jag inte rätt:) Men det kvittar ju...Men det är inte undra på att hon känner sig trängd nu när denna nya man säger att han tänker komma hem till henne med presenter...Igår när vi umgicks...sa hon, att hon var så nervös för vad hon skulle säga när hon öppnat dem....Tankar som att, farmor har dött "igen" kom upp som flyktväg...jag kan se det framför mig..hur hon vecklar upp ett cerist ,fejksidennattlinne av mormorsmodell med flykt i blicken...Hoppas iallafall att det är något bra denna gång, något som förvånar och överraskar henne riktigt ordentligt.
Annars får vi väl dra till Ronnebyloppis till sommaren igen;) Jag fattar inte varför det ska köpas gåvor hit och dit när man knappt känner varandra? Jag menar, det är muter på något sätt...då ska man alltså stå där i tacksamhetskuld...Bättre att vänta tills man vet att det här går bra...som jag berättade tidigare fick jag en body av någon en gång. Den satt fastklämd i min vindrutetorkare ( i ett paket) med en avsändare jag inte kunde tyda. Nog har jag mina aningar men jag sa aldig något om den för jag pallade inte...Sen kanske det var otacksamt,  men vad fan tänkte idioten? MUTA..För mig räcker det att vara skysst, ärlig, ödmjuk och vänlig för att jag ska falla...men det är inte alltid så lätt kanske...lättare att ge något....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0