Julpynt

Vaknade av två vovvar marcherandes över min mage, när jag slog upp ögonen stod båda framför min näsa och tittade mig i ögonen som om de kommit överens om att väcka mig. Fantastiskt, ljuvligt att vakna så...
Nu på morgonen har jag och Mojje tagit en lång skogspromenad ute på slingan, han älskar gå där och lukta på alla doftspår längs banan.
Jag kände mig plötsligt kreativ och började plocka blåbärsris och vitmossa som jag tänkte ha i adventljusstaken som jag nu upptäckt att jag inte har.  I vilket fall som helst, efter ett tag tänkte jag att det kunde vara fint med en liten gran.....bara en pytteliten att ha i en kruka eller nått, så jag började söka...visst vet jag att man inte får ta en liten gran i skogen, men där finns ju så många...Efter ett tag hittade jag en...tittade mig omkring för att försäkra mig om att ingen såg mig och så slet jag upp den....Ja, ha tänkte jag..vad gör jag nu av den? Inte lätt med en liten gran...funderade på att stoppa den innanför jackan men kom på att det skulle nog vara obehagligt med alla barren. I byxbenet då, hade långkalsonger på, men samma sak där...till slut tryckte jag ner den i en bajspåse...hur dumt var nu inte det??? Fick bara ner roten! Men så blev det iallafall..sedan tränade jag på vilket som skulle vara det bästa sätt att dölja den på om det nu skulle komma en skogsvakt ur skogen...eller en motionär..fast de skulle väl inte bry sig, de har fullt upp med att inte se trötta ut när man möter dem.
Jag lyckades ta mig till bilen utan att blivit upptäckt....vilken spännig så här på morgonen...
Nu har jag planterat och arrangerat mitt stöldgods i en fin kruka som jag ställt ut på balkongen. Upptäckte nämligen att det kröp spindlar och andra kryp ur jorden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0