Julångest...

Vågar knappt säga det, men jag har inte börjat med något ännu....som vanligt kommer jag att göra allt i sista minuten.
Hur mycket jag än försöker kan jag inte förmå mig att planera inför denna högtid...Jag tänker mycket på det men kommer liksom inte igång...Värst är julklappsinköpen. Vad sjutton ska jag köpa?? Tidigare under hösten kan jag gå på stan och se saker som jag tänker att det skulle vara bra att ge den eller den i julklapp men sen glömmer jag vad det var. Varför köpte jag inte det på en gång?? Nu sitter jag här alldeles förvirrad och vet inte vad jag ska ge mina ungar....Jag har lyckats köpa två klappar hittills och är rädd för att det inte kommer att bli fler och det ska gå i denna takten...
I eftermiddag ska jag ge mig ut i ruschen kanske har jag tur att finna alla jag behöver.
Fast inget blir ju enklare av att det är i Hässleholm man ska handla dem. Alla affärer är väl samma som överallt men de har inte lika sortiment. Här verkar B varorna finnas. Ta HM bara. Det de har här är inget mot vad HM i Kristianstad har....Här går jag från affär till affär och hittar ingeting. Inget är fint nog eller roligt nog. Men en sak har jag bestämt, det är att köpa lite billiga saker, ni vet. Typ småprodukter som kan vara bra att ha.....Inte som förr, en massa dyra kläder och smink, DVD osv....i år blir det lite lustiga klappar...
Sen är det det här med julstöket....samma här...inget är inköpt ännu. Här finns inte plats i kylen för att lagra massa julmat veckor innan firandet. Jag kommer att laga maten fredag, lördag och söndag istället. På söndag ska vi ha doppigrytan, det älskar jag, och så tänkte jag att vi gör julgodiset på lördagen.....Klä granen ska vi göra på fredag och dricka glögg. Hoppas någon av mina tre avkommer kommer att vara här då, annars får det vänta....
Hej och hå. Undra egentligen hur andra gör? I går kväll, ute på kvällsrundan, tittade jag in i husen i området och försökte föreställa mig vad de gjorde nu. Håller de på med julstök? Men det såg så lugn ut endast några kvinnor såg ut till att arbeta men inte i köken utan på sina kontor. Kanske alla är som jag, ute i sista minuten eller åker iväg och plågar en släkting...är det verkligen så att alla andra njuter över denna hysteriska tid? Älskar alla andra julstök som julklappsköp, matinköp, knäckkokning, ischoklads- pepparkaks- mandelmusslor-andrakakor -bakning, julskinkekokning, doppigrytalagning, korvstonkning, patébakning, grillarevben, lägga in sill, steka sill m m slå in klappar. Eller dricker människor en herrans massa glögg under tiden för att inte komma ihåg till nästa jul? Nått är det. Fast det är ju klart, det är väl också en tradition att ha ångest och hjärtklappning inför julen. Så jag är nog inte så onormal som jag känner mig.....Kanske jag ska duscha nu???? Kommer inte in i den heller nu för tiden. Hundarna badar oftare än jag...äckligt va? Hinner liksom inte, här går dagarna i en rutin som inte inkluderar "tid för mig själv" stunder. Vakna, kasta på kläder, ut med Pompe, dricka kaffe, ut med Mojje och Pompe ca 1 tim, in och mata dem, de somnar jag bloggar och driker lite mer kaffe, Pompe ut, Pompe äta, Pompe kissa och bajsa, Mojje ut och motionera 30 min, Mojje äta och sova, Pompe ut, Pompe äta osv osv osv. Vid halvtio på kvällen är jag helt slut och ryggen, axeln och armarna värker efter att gått och burit på lillskiten som inte orkar gå de längre runderna med Mojje. LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNGGGGGGGGTAR till Pompe är rumsren och lite större även om det är gulligt med valpar.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0