Hu och Phu

Då är det jul i stugan....härligt...nästan allt är klart inför firandet, saknar bara barnen och en del klappar men sen så......
Idag har vi fejat och donat hela dagen. Vovvarna har också varit med. Pompe hade sin debut i tvättstugan, lite orolig av alla ljud annars gick det bra. Mojje älskar när vi tvättar, då bär han, koncentrerat,  nycklen hela vägen fram till tvättstugan...Han är med varje runda och måste alltid ha något att bära...
I förmiddags var vi och vaccinerade Mojje mot löpande tikar...Han har det skitjobbigt...har vi tur kan sprutan hjälpa redan inom 4 dagar...eller inom 2 veckor...sen ska det väl bli frid i huset:DDDD
Vi köpte gran idag. Det var inte lätt att hitta en fin liten gran som passar i vår lilla lägenhet, för att få en tät och fin valde vi att kapa en silvergran där toppen var jättefin. - Var ska vi ha den, frågade Sambon? - Jag tänkte att den kunde stå på det låga bordet brevid soffan, sa jag. - Det går ju inte, sa Sambon, då slår den i taket! - Äh men, vad menar du, frågade jag där jag satt bakom ratten med den lilla granen (ca 75 cm) brevid mig? Han själv hade toppen vid näsan där han satt i baksätet. Ibland är han helt virrig, så är det bara. Han kom alltså inte ihåg vad vi köpt för gran. Han tänkte att den var i fullängd...Och om den var det, varför skulle jag då vilja sätta den på ett bord?? Ja ni, vad säger man? Nu står den iallafall här brevid mig helt klädd och jättegullig.....Efter vi klätt den åt vi skinkmackor och drack julmust, hur mysigt som helst...D
Nu ska vi ner sista vändan i tvättstugan sen är tvätten klar, underbart!!! I morgon kommer 2 av barnen + lille Mijo, jag längtar. Sonen kommer på söndag för att han spelar innebandy med juniorlandslaget imorgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0