"Hagen" vår lilla paradis

                            

Fanken vad jag blir irreterad!!! Stod borta i Hagen precis med några andra hundägare då "hundbajspåsemannetömmaren" kom utanför...för att tömma...Blendas matte frågade honom om han skulle ha bajssäcken från Hagen också, han svarade surt, Nej hehe,,,den är alldeles för tung. Vi får inte bära dem. Förresten, upplyste han oss, ska Hagen bort hehehe!!! ??? Vi bara gapade och svarade, varför??? Det ska inte vara någon rastgård..hehe...Säckarna med bajs sätts ju bara ut här utanför och vi kan inte ta dem...hehe..Menar ni att Hagen ska bort bara för att säcken bärs ut och ställs vid kommunens låda? Öhöhöhöh, svarade han. Men den är ju för tunga för oss...Men herregud, sa jag, då tar vi väl bort tunnan här ifrån. Vi var bara ovetandes om problematiken...för att ni aldrig sagt något om det. Tunnan hamnade här för att det skulle vara ordentligt inne i Hagen...Vi vet ju att den är ockuperad av oss hundägare...var ska vi då ta vägen??? Vet jag inte, svara han..Detta är bara vad jag hört....Jävla politiker, säger jag bara....Kanske det är någon som klagat...men iallafall...det finns ett starkt behov av denna Hage....Men den hör ju till Hembygdsparken, upplyste han oss om som om vi inte redan visste, de kan ju inte ha sina djur här....Varför? Jo, för mycket hundskit, menar han....Hela inhängnaden ska tas bort, fortsatte han...Vad är detta, sa vi, idiotiskt...Men den är ju dålig, svarade han....Visst visst, lögnpelle. Om de kommer att göra detta ingrepp kommer vi att ta hundarna till Hagarna inne i Hembygsparken, sa jag. Där är ju hänglås på grindarna hehehehe, svarade han..Inga problem vi lyfter över hundarna, sa jag!!! Han blev helt storögd...Förresten, sa jag, det gör folk redan! Ja ha öhöhöhöh, sa han, då får väl polisen patrullera här oftare hehehehe. Ja fattas bara att de ska jaga oss hundägare. För ett tag sedan när jag och väninnan var på väg in i Hagen stannade det en bil på andra sidan gatan, brevid oss. Ut for en vrålande galning. Vi blev skiträdda. Vad vill han? Men han hade nog inte sett oss för han for framför sin bil och drämde något i motorhuven samtidigt som han vrålade något oförståligt...det satt någon i bilen, men vi kunde inte se vem eller vad...vi blev så rädda att vi skynda oss längre ned i Hagen...Väninnan sa att han var hög och ringde polisen. Samtidigt som de svarade tog galningen fram en stor rörtångsliknande föremål från baksätet och började slå på bilen...Vi hoppade nästa över inhängnade så rädda vi blev. Kom polisen????? Jo, men efter tre kvart ungefär, långt efter det att bilen med galningen kört iväg. Stannade de och frågade oss något? Nej, de gled ointresserat förbi oss i parken fast väninnan vinkade till dem för att få deras uppmärksamhet . De vinkade inte ens tillbaks, idioterna!!! Två gånger hände detta. Men va fan, sa väninnan, tror de att jag står här som en femåring och vinkar till polisen, eller??? Fattar de inte?  Men köra och vakta hundskit i hembygdsparken det har de tid med!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0