Gott Nytt År


Så var det snart nytt år igen. Vad tiden går fort. Det var inte länge sedan vi satt alla uppe på Harahorn (Norge) och åt nyårssupé...Då hade jag precis acklimatiserat mig där uppe, även om hemlängtan var stor. Men vid denna tidpunkt kom min dotter, hennes pojkvän, pojkväns mor och syster upp till oss, härligt.
De hade bestämt sig för att komma upp till oss när de ändå skulle till Göteborg för att se Cats. Så nära var det inte, men ok tänkte jag, mig passar det utmärkt då jag längtade ihjäl mig efter familjen. Så jag berättade inte för dem att resan upp skulle ta 8 timmar mer. 

                               
Väl hos oss var det skidåkning som gällde. Jag hade inte själv hunnit åka något, kommer ihåg hur nervös jag var första gången i backen. Det var dålig sikt också vilket gjorde det ännu skakigare. Men det gick sen blev det en herrans massa åk. Nyårsafton ägnades åt umgänge och god mat med familj, vänner och gäster på hotelet.
I kväll ska vi hem till Grannen som har i alla enkelhet bjudit hem oss och Tvebaks matte.  Vi tänker att det kan vara bra för hundarna att vara tillsammans när det börjar smälla. Sammanlagt kommer det att vara 7 hundar varav 3 är små valpar och en mellan valp så visst är det bra att de kommer att ha varandra. Samboen har jobbat natten så nu ska jag väcka honom för vi har en del ärenden vi måste göra innan affärerna stänger kl. 3. Måste ha lite nyårsvin till maten åtminstonde. Ha nu ett gott nytt alla, kram mina söta, underbara barn så hörs vi nästa år....

Kommentarer
Postat av: Miss Milja

Gott Nytt mammi! Pussas

2007-12-31 @ 13:12:37
URL: http://www.missmilja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0