Dopp i grytan

Här ligger vi alla och slappar efter inmundigat min hemlagade dopp i gryta....låter kanske inte så gott för alla men i vår familj är det en tradition på lilljulafton....tom vovvarna tyckte om det..
Nu är alla barnen hemma och det är jättemysigt...det var ett tag sedan vi alla var samlade på en enda gång, om jag inte minns fel var det nog vid studenten sist...så det var på tiden..
Nu är här tre vovsingar, dotterns Mijo går här och tjurar mot Pompe. Han har nämnligen svårt för andra vovvar...fast Pompe ser ut att struntar i vilket. Mojje har lugnat ner sitt eviga pipande efter löpande tikar, tack o lov. Så nu kan vi nog se fram emot en lugn julafton, vilken tur att det finns sprutor mot detta annars vet jag inte vad som hänt och tänk att ha det så varje gång  i framtiden när tikarna löper. Himmel och hav:(
Innan idag var jag och äldsta dottern hos mor för att hämta madrasser. Hon hade gjort knäck, vi älskar knäck och ska göra det lite senare ikväll. Vi fick med en liten burk + stekt sill, inlagd sill, cocostoppar, och jag vet inte allt. Hon är så gullig lilla mor, hoppas jag kan gengälda detta någon gång i framtiden....troligen inte då jag inte hör till den husliga sorten. Får väl hitta på nått annat.
Ha en god kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0