Då var den slut:(


                     349217-33


Vad tråkigt det är när boken tar slut...Vad ska man nu läsa? Jag betar av ungefär 2 böcker i veckan och det är lika frustrerande varje gång de börjar ta slut, även om den inte varit så bra. Så har någon något lästips så skulle jag uppskatta det.. Jag har förresten beställt Cesar Millans böcker, ni vet, The dog whisper. Kan vara bra att ha till hands. Sen har jag beställt en termooverall som jag ska ha nu i vinter eftersom det förmodligen kommer att bli 100 runder ut och in nu några månader. Tänkte göra det lätt för mig. Den kommer jag bara att kunna hoppa i när jag ska ut, istället för att bylta på mig en massa andra kläder. Smart idé tycker jag....
Idag har det liksom igår öst ner här i Skåne...så det har inte hänt något revlusionerande direkt. Gick och tänkte på det när jag var ute innan. Jag har blivit så tråkig....Jag umgås inte med någon, vill aldrig göra något, festar inte,bjuder aldrig hem några, ringer aldrig någon...mm. Undrar varför, eller blir det så här när man blir äldre? Det är inte så att jag saknar det heller utan jag trivs och njuter av att bara vara med mig själv, Sambon, vovven och mina barn, familj. Det räcker liksom. Förr var jag så jäkla aktiv och social även om jag hade mycket omkring mig hann jag med det mesta. Nu hinner jag bara vakna, rasta hunden, äta och krypa i säng igen. Säger någon att det tex stänger om 20 minuter, säger jag, då hinner vi inte. Förr hade jag tyckt det var gott om tid och på den tiden hade jag alla ungarna, hus, skola, jobb, sambo, vänner, uteliv, festerier, flörterier, lekparker, resor, teater, telefonkontakt mm. Det verkar som ju mer tid jag borde ha  dessto mindre tid har jag. Känner mig ofta som en ballong som luften gått ur. Inget känns lika spännande längre som det gjorde förr då det pirrade i magen bara jag skulle gå ut och festa. Får väl försöka anstränga mig så det blir ändring på denna tristess.
Men det ska bli skitkul att få hem lille valpen på onsdag, det ser jag fram emot. Kanske Mojje kommer att bli lite mer självständig för just nu är han näst på odräglig....som nu...ligger han och piper i höga oktaver mitt framför mig...innan idag har han vankat av och an rastlöst och emellanåt ylandes...skitjobbig...snart blir det kastrering...Tänk sen, då har jag TVÅ hanar!!! Ska dom då gå här och pina mig med sina oljud?? Och lille Pomac ska ställas ut för att användas i avel så han kan jag inte knipsa kulorna på, hur gör jag då?? Någon som har ett bra tips??
Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0